• KONKURS PLASTYCZNY „WSPOMNIENIA Z WAKACJI”

          • Zasady uczestnictwa:

            1. Konkurs adresowany jest do dzieci w wieku 3-6 lat, uczęszczających do Przedszkola nr 1 w Tychach.
            2. Tematyka konkursu: „Wspomnienia z wakacji”.
            3. Technika plastyczna: dowolna.
            4. Format prac: A4 – A3.
            5. Każda praca powinna być opisana na odwrocie: imię i nazwisko autora oraz nazwa grupy.
            6. Prace konkursowe oceniane będą przez jury powołane przez organizatora. Kryteria oceny: zgodność        z tematem, pomysłowość, walory artystyczne, samodzielność.
            7. Prace konkursowe należy dostarczać wychowawcom grup w terminie od 9.09.2024 r. do 23.09.2024r. wraz z  metryczkę zamieszczoną na odwrocie pracy: IMIĘ, NAZWISKO DZIECKA oraz NAZWA GRUPY.
            8. Rozstrzygnięcie konkursu oraz ogłoszenie wyników nastąpi 27 września 2024 roku. Laureaci otrzymają nagrody i dyplomy. Każdy uczestnik otrzyma dyplom.

            Uwagi końcowe: Przedszkole zastrzega sobie możliwość publikacji prac oraz wizerunku ich autorów na stronie internetowej przedszkola.

            Organizator konkursu:

            Kinga Krawczyk

          • ZAJĘCIA POKAZOWE PRZEDSZKOLIADA

          • DRODZY RODZICE,

             12 września (czwartek) o godzinie 9:30 odbędą się zajęcia pokazowe dla dzieci z PANEM KANGUREM w ramach Przedszkoliady :)

            ZAJĘCIA TE SĄ BEZPŁATNE.

             

            SERDECZNIE ZAPRASZAMY WSZYSTKIE DZIECI

          • MATEMATYKA i ROBOTYKA

          • Drodzy Rodzice!

            W tym roku szkolnym chcemy zaproponować Państwa dzieciom zajęcia dodatkowe z MATEMATYKI oraz z ROBOTYKI. Są to zajęcia odpłatne, przeznaczone dla starszych dzieci. Będą odbywać się na terenie naszego przedszkola. 

            W dniu 11 września 2024 (środa) odbędą się bezpłatne zajęcia pokazowe z ROBOTYKI:

            • Grupa "Biedronki" - godzina 15:00
            • Grupa "Misie" - godzina 15:30
            • Grupa "Pszczółki" - godzina 16:00.

            W dniu 16 września 2024 (poniedziałek) odbędą się bezpłatne zajęcia pokazowe z MATEMATYKI:

            • Grupa "Biedronki" - godzina 15:00
            • Grupa "Misie" - godzina 15:30
            • Grupa "Pszczółki" - godzina 16:00.

            Zajęcia pokazowe będą trwały 30 minut i nie trzeba się na nie zapisywać - zaproszone są na nie wszystkie dzieci z wymienionych grup. Dodatkowe informacje dotyczące zajęć znajdują się na plakatach umieszczonych w holu. 

            Zapraszamy do zapoznania się z ofertą.

             

            Linki, pod którymi można zobaczyć jak wyglądają zajęcia:

            ROBOTYKA: 

            https://www.youtube.com/watch?v=u5vrBpZhwpw

            https://www.youtube.com/watch?v=2I-MCM-eclQ

            MATEMATYKA:

            https://www.youtube.com/watch?v=s5AffKtvAXg

            https://www.youtube.com/watch?v=QVfCBm9T3f8&t=1s

            W razie pytań prosimy o kontakt z Panią Małgosią z "Biedronek".

             

          • ADAPTACJA MAŁEGO PRZEDSZKOLAKA- JAK POMÓC, BY START BYŁ ŁATWIEJSZY

          • JAK PRZYGOTOWAĆ DZIECKO DO PRZEDSZKOLA?

            DROGI RODZICU :)

            - Poświęć czas, aby dziecko mogło oswoić się z myślą, że idzie do przedszkola (wyjaśnij swojemu dziecku, że niedługo zostanie przedszkolakiem i co to dla niego oznacza).

            POMOCNA PRZYKŁADOWA LITERATURA DZIECIĘCA:

            "Jadzia Pętelka idzie do przedszkola" Barbara Supeł

            "Tosia i Julek idą do przedszkola" Magdalena Boćko- Mysiorska

            "Feluś i Gucio idą do przedszkola" Katarzyna Kozłowska, Marianna Schoett

            "Mądra Mysz. Maks idzie do przedszkola" Christian Tielmann

            "Kici Kocia w przedszkolu" Anita Głowińska

            - Pokaż zalety przedszkola (nowe zabawki, nowi koledzy, pani nauczycielka, która zna dużo zabaw).

            - Pozytywnie myśl o placówce, informuj dziecko, że w przedszkolu będzie spędzało czas z innymi dziećmi bez rodziców.

            - Ćwicz z dzieckiem czynności samoobsługi w formie sprawiającej mu radość (samodzielność naprawdę pomaga w adaptacji :)).

            - Opowiedz mu o własnym pobycie w przedszkolu.

            - Zrób z dzieckiem razem zakupy do przedszkola.

            - Przygotuj wygodne ubranie, tak by nie miało kłopotu przy wkładaniu, zapinaniu.

            - Nie obiecuj dziecku nagrody, za to że pójdzie do przedszkola.

             

            POŻEGNANIE Z DZIECKIEM NA SZATNI  - JAK POMÓC SOBIE I DZIECKU?

             

            1. KRÓTKIE POŻEGNANIE

            Co pomaga?

            • Nie poganiaj dziecka
            • pożegnaj go jeden raz,
            • rozmowę z dzieckiem przeprowadź w domu,
            • szybko opuść przedszkole,

            Co utrudnia?

            • kilkukrotne żegnanie dziecka,
            • długie rozmowy w przedszkolu,
            • stanie w drzwiach i obserowanie dziecka,

            2.Rutyna

            Co pomaga?

            • umów się z dzieckiem na sposób pożegnania i stosuj go np. przytulas, piątka, buziak, itp. i idziesz do pani,
            • rutyna pozwala dziecku nabierać kontroli nad sytuacją, a rodzicowi kontroli nad czasem potrzebnym na pożegnanie,

            Co utrudnia?

            • Chaos i pośpiech, który rodzi się, gdy rodzic nagle urywa  pożegnanie z dzieckiem spiesząc się do pracy,

            3. Pozytywne komunikaty

            Co pomaga?

            • uśmiech rodzica,
            • radosny i pewny głos,
            • miłe życzenia: “Dobrego dnia”, “Udanej zabawy”, “Baw się dobrze”, dzięki temu dziecko wie, że przedszkole to miejsce gdzie miło spędzi czas I można tam się bawić,

            Co utrudnia?

            • słowa wspołczucia: “Przykro mi ale muszę już iść” – to sugeruje, że dziecko znajduje się w przedszkolu za karę,
            • przeprosiny: “Przepraszam ale musisz tu zostać” – to sugeruje, że  przedszkole jest czymś nieprzejemnym,
            • pocieszanie: “Nie boj się” – to sugeruje, że jednak jest się czego bać,
            • wspołczucie, żal i strach w głosie dziecka -strach  u rodzica gwarantuje strach dziecka,

            4. Mówienie prawdy

            Co pomaga?

            • szczerość ze strony rodzica,
            • dotrzymywanie obietni: “Przyjdę zaraz po twoim obiadku”,

            Co utrudnia?

            • kłamstwa: “Mama wróci po coś do auta I za chwilę  po ciebie przyjdzie – dziecko czuje się nie tylko smutne ale I oszukane, co sprawia, że boi się  bardziej,
            • ucieczka rodzica:wychodzenie z sali rodzica bez pożegnania, gdy dziecko odwróciło swoją  uwagę podczas zabawy – dziecko szybko zorientuje się, że  mamy nie ma I będzie czuło się zdezorientowane, a to potęguje strach I niepokój,
            • nie dotrzymywanie umów zawartych z dzieckiem: “Po przedszkolu odbierze cię mama”,”Będę zaraz po leżakowaniu”,

            5.Cierpliwość i wrażliwość

            Co pomaga?

            • dużo czasu spędzonego z dzieckiem,
            • spokój rodzica, czułość i ciepłe słowa,

            Co utrudnia?

            • poganianie dziecka,
            • straszenie: “Jak nie wejdziesz do sali, zabieram twojego misia do domu”,

            6. Wejście do sali na własnych nogach

            Co pomaga?

            • dziecko przyprowadzone na własnych nogach,

            Co utrudnia?

            • dziecko na rękach rodzica, które trzeba odbierać z rąk mamy,

            7. Zaufanie

            Wiemy, że powierzają nam Państwo swój najcenniejszy skarb. Będziemy się o niego troszczyć! :)

          • STRAŻ MIEJSKA

          • DRODZY RODZICE,

            w dniu 20.06.2024r. nasze przedszkole odwiedzi STRAŻ MIEJSKA z prelekcją dla dzieci dotyczącą bezpieczeństwa w czasie wakacji.

             

            SERDECZNIE ZAPRASZAMY W TYM DNIU WSZYSTKIE DZIECI!

          • "KLUB ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA"

          • Nasze przedszkole w tym roku szkolnym brało udział w programie "Klub Zdrowego Przedszkolaka".

            W ramach programu edukowano dzieci w obszarze higieny, szczególnie w kwestii właściwego i częstego mycia rąk, a także właściwej ochrony przed słońcem. Zachęcamy rodziców do wspólnego z nami uwrażliwiania dzieci w obu tematach i współpracy w kształtowaniu właściwych postaw naszych przedszkolaków.

            Zachęcamy szczególnie, aby pamiętać w upalne dni o nakryciu głowy, które zwiększa komfort i bezpieczeństwo dzieci przebywających na podwórku.

            Razem dbajmy o bezpieczeństwo i zdrowie dzieci!