Aktualności

          • Dla Dzieci

          • Życzenia Wielkanocne dla Dzieci

            "Skacze zajączek po lesie.

            I życzenia Tobie niesie.

            Przez pisanki przeskakuje.

            ALLELUJA wykrzykuje.

            Po czym znika w długich susach.

            Cały mokry od dyngusa..."

             

            Kochane Dzieci - życzę Wam wesołych i radosnych Świąt Wielkanocnych. 

            Mam nadzieję, że ten wesoły Zajączek przyniósł Wam prezent.

            Tylko uważajcie, bo może w Poniedziałek Wielkanocny zrobić Wam niespodziankę i oblać Was wodą.

            Mam nadzieję, że jesteście wszyscy grzeczni i razem z Rodzicami super spędzacie czas w domu. 

            Czekam na Was z utęsknieniem w przedszkolu.

             Zobaczymy się jak tylko ten złośliwy wirus przestanie nam przeszkadzać we wspólnej zabawie.

            Ściskam Was mocno

            Pani Dyrektor

             

             

             

          • Święto Chrztu Polski

          • Święto Chrztu Polski

            Drodzy Rodzice

             

            14 kwietnia obchodzimy Święto Chrztu Polski, które zostało ustanowione w celu upamiętnienia przyjęcia chrztu Polski przez Mieszka I dnia 14 kwietnia 966 roku. To wydarzenie jest uznawane za początek Państwa Polskiego.

            Prosimy Rodziców i Dzieci w tym dniu o wywieszenie Flagi Ojczystej.

            JB

          • J. ANGIELSKI

          • Drogie Dzieci

            Dla Was nowe słówka związane ze Świętami Wielkanocnymi oraz ćwiczenie online dla utrwalenia nowego słownictwa:) Dodatkowo dla chętnych instrukcja jak zrobić zabawną Wielkanocną kartkę świąteczną.

            HAPPY EASTER

            AH

          • Zabawy i ćwiczenia logopedyczne

          • Zabawy i ćwiczenia logopedyczne.

            Zabawy i ćwiczenia doskonalące funkcje słuchowe (uwaga, pamięć słuchowa, sekwencje słuchowe)

            cz. I. Rymowanka - wyliczanka.

            Powtarzana, jest dobrym ćwiczeniem pamięci, wyrabia u dzieci poczucie rytmu i dostarcza im wiele przyjemności ze wspólnego, z dorosłym, rytmicznego recytowania. Poniższa ułatwia także orientację w schemacie własnego ciała:-) Dziecko słucha uważnie, zapamiętuje, a następnie powtarza za dorosłym, zachowując podaną kolejność wyrazów:

            😉 Policzymy, co się ma:

            😉mam dwie ręce, łokcie dwa,

            😉 dwa kolana, nogi dwie.

            😉 Wszystko pięknie zgadza się.

            😉 Dwoje uszu, oczka dwa

            😉  no i buzię też się ma.

            😉 A ponieważ buzia je, 

            😉 chciałbym buzie też mieć dwie!

            Jeśli dziecko nie zapamiętało ćwiczenia, to można powtórzyć, jednak zawsze całą sekwencję (kolejno wszystkie podane wyrazy).

            Inna propozycja dziecięcej wyliczanki:

            😉 A, a, a pieski dwa,

            😉 e, e, e bawią się,

            😉 i, i, i trzeci śpi".

            Miłej zabawy:-)  J.W.

          • Koronawirus

          • Koronawirus

            Drodzy Rodzice

            Ponad trzy tygodnie temu znaleźliśmy się wszyscy w całkowicie nowej i trudnej do zaakceptowania sytuacji. Musieliśmy wszyscy zacząć działać na odległość, co w przypadku edukacji przedszkolnej nie jest łatwe, ze względu na brak kontaktu bezpośredniego z Waszymi Dziećmi i Państwem. Wiemy, że obecna sytuacja uwarunkowana jest koniecznością pozostania w domu w trosce o nasze, naszych dzieci i naszych najbliższych zdrowie i bezpieczeństwo.

            Staramy się Państwu na bieżąco przedstawiać propozycje wspólnych zabaw i zajęć do wykonania w domu, które umieszczamy na stronie internetowej przedszkola w zakładce Aktualności oraz w zakładce każdej grupy wiekowej Dla Rodziców.

            Proszę pamietać, że najważniejsze jest zdrowie i bezpieczeństwo, dlatego prosimy #zostańwdomu.

            Wszystko da się nadrobić  i uzupełnić - braki w wiadomościach i umiejętnościach, wspólne wycieczki i spacery.

            Zdrowia i bezpieczeństwa nie nadrobimy, w tej sytuacji pozostaje ono naszym priorytetem - pamiętajmy o tym.

            Drodzy Rodzice - zarówno ja, jak i wszystkie nauczycielki pozostajemy do Państwa dyspozycji pod dedykowanymi adresami e-mailowymi dla każdej grupy lub pod adresem e-mailowym przedszkola. 

            Życzę Państwu dużo zdrowia i uśmiechu w tym trudnym okresie. 

            Bogumiła Buczak - dyrektor Przedszkola nr 1 

          • Ćwiczenia dla małych rączek

          • Ćwiczenia dla małych rączek 

            cz. 2

            Zbieranie drobnych elementów (np. grochu, gorczycy) znajdujących się np. na tacy, talerzyku przy pomocy dwóch palców (kciuk-wskazujący).

            Lepienie z plasteliny, modeliny czy gliny prostych kształtów: kulek, wałków, miseczek, grzybków itp. W miarę postępów tworzenie form bardziej skomplikowanych (np. ludzików).

            Kreślenie dużych, płynnych, swobodnych ruchów w kształcie fal, kół, ósemek itp. - w powietrzu, kredą na tablicy, pędzlem czy węglem na dużych arkuszach, palcem lub patykiem na tacach z sypkim materiałem (np. piaskiem), kredkami na kartkach.

            Pogrubianie konturu małych obrazków, szlaczków ołówkiem, kredkami, flamastrami.

            Łączenie wyznaczonych punktów linią ciągłą - może to być łączenie cyferek od najmniejszej do największej (po połączeniu powinien powstać kontur zaplanowanego przedmiotu np. dom, samochód).

            KB

          • Wesoła Nauka

          • "Wesoła Nauka - Wielkie dzieła małych rąk"

            Drodzy Rodzice i Dzieci

            Na programie TVP2 powstał magazyn edukacyjny dla dzieci "Wesoła Nauka - Wielkie dzieła małych rąk" na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej. Seria edukacyjna obejmuje podstawę programową oraz treści edukacyjne dla klas I - III szkoły podstawowej. Zawarte materiały są również zrozumiałe dla dzieci w wieku 5-6 lat. Propozycje zabaw i prac plastycznych mogą być wykonane przez dzieci w wieku przedszkolnym (samodzielnie lub z pomocą osoby dorosłej). 

            Zainteresowane przedszkolaki mogą oglądać od poniedziałku do piątku odcinki edukacyjne "Wesoła Nauka - Wielkie dzieła małych rąk" na TVP2  o godzinie 7:05 lub 11: 40 (powtórka odcinka). Czas trwania odcinka: 45 minut.

            Szczegółowy harmonogram emisji w telewizji  "Wesoła Nauka..." jest na stronie:

             https://programtv.naziemna.info/program/audycja/Weso%C5%82a+Nauka+-+Wielkie+dzie%C5%82a+ma%C5%82ych+r%C4%85k

            Miłego oglądania i edukowania się :)

            JB

          • Kodowanie

          • "Wędrująca kropka..."

             

            Kochane Dzieci proponujemy wam dzisiaj grę "Wędrująca kropka...", w której poćwiczymy kierunki i skupienie uwagii. Potrzebujemy przynajmniej dwóch graczy, planszy o dowolnej liczbie pól (poniżej 5x5) oraz wyciętej kropki lub pionka do gry (może być też grosik). Gra  polega na sterowaniu kropką według określonych kierunków, a także na zauważeniu momentu jej wyjścia poza kratownicę.

            W wersji łatwiejszej jeden gracz podaje komendy poruszania się kropki/pionka w danym kierunku (do góry,  do dołu, w prawo, w lewo), a drugi gracz wykonuje je na planszy. Każda komenda to jeden ruch (jedno pole). Np. w prawo, w prawo, do góry, w lewo - to 4 ruchy kropki po planszy. Sterujący czuwa, czy kropka porusza się w odpowiednim kierunku do polecenia. Natomiast gracz wykonuący komendy w momencie opuszczenia kratownicy przez kropkę musi krzyknąć "Kropka wyszła". Następuje zamiana ról między graczami.

            W wersji trudniejszej jeden gracz ustawia kropkę na dowolnym polu i słownie kieruje kropką mówiąc: do góry, w prawo, na dół, w lewo, do góry, do góry ..., a drugi gracz śledzi kropkę w myślach (nie przenosi jej fizycznie na inne pole). Każda komenda to jeden ruch (jedno pole). Kiedy kropka wyjdzie poza planszę (kratownicę), to mówi "wyszła". Zdobywa 1 punkt. Jeśli nie zauważy wyjścia kropki ma 0 pkt. Następuje zamiana ról między graczami.

             

            Udanej zabawy z "Wędrującą kropką"

            JB

          • J. ANGIELSKI

          • Kochane Dzieci

            W tym tygodniu na języku angielskim pośpiewamy i potańczymy w rytm piosenki „This is The Way the Bunny Hops” The Kiboomers. 

            Dla chętnych dzieci jest instrukcja jak narysować Zajączka Wielkanocnego (Easter Bunny) krok po kroku. 

            Miłej zabawy

            AH

          • Zabawy i ćwiczenia logopedyczne

          • ZABAWY I ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE

            Ćwiczenia dolnej szczęki.

            Ćwiczenia wykonujemy z dzieckiem przed lustrem. Płynne i powolne opuszczanie i unoszenie dolnej szczęki, trzymając palec wskazujący na brodzie. Powtarzamy 5 razy.

            Wykonywanie szybkich, rytmicznych, drobnych ruchów żuchwy, wymawiając cicho: pa pa pa. Dziecko wymawia sylabę "pa" wielokrotnie, na jednym wydechu. Powtarza 5 razy.

            Obniżanie żuchwy, przy zamkniętych ustach, a następnie unoszenie jej - w pozycji górnej zęby zwarte, w dolnej oddalone od siebie (20 sekund). Dziecko wyobraża sobie, że żuje gumę (usta zamknięte), a ona rośnie w jego buzi i staje się coraz większa (20 sekund).

            Szanowni Rodzice, pamiętajmy, że ważne są także posiłki - czynności takie, jak odgryzanie, gryzienie i żucie jedzenia, twardych kawałków owoców i warzyw, chlebka ze skórką.

            Miłej zabawy:-)

            JW

          • Kubusiowi Przyjaciele Natury

          • Kubusiowi Przyjaciele Natury

            „SEGREGUJ ODPADY”

             

            „Wciąż słyszymy, że nasza planeta jest coraz bardziej zaśmiecona, ale nie zawsze pamiętamy o tym, że proces segregowania odpadów zaczyna się już w naszym domu. Zadbajmy więc o to, aby plastik, szkło, metal i makulaturę wyrzucać do specjalnych pojemników. Dzięki temu trafią do miejsca, gdzie będą mogły zostać ponownie przetworzone, bo już np. z 700 aluminiowych puszek można wyprodukować rower! Jeśli przed wyrzuceniem do śmieci dodatkowo zgnieciemy plastikowe butelki czy kartony, zajmą mniej miejsca i więcej ich zmieści się do pojemnika. Opakowania wytworzone z kilku surowców (np. kartonik po soku) wyrzucamy do pojemnika z tworzywami sztucznymi. Pozostałe śmieci, które nie podlegają segregacji, do pojemnika na odpady mieszane.” (źródło: https://przyjacielenatury.pl/artykuly/jak-byc-eko/)

            Drogie Dzieci,

            aby łatwiej było wam przyswoić zasady segregacji Kubuś ma dla was zadania, które pomogą wam je zapamiętać. Jedno zadanie polega na dopasowaniu śmieci do odpowiedniego kosza na śmieci, a drugie na zaprogramowaniu komputera, aby wiedział jakie śmieci są do danego pojemnika (tworzenie kodu). W tych zadaniach pomoże wam umieszczone poniżej zdjęcie z kolorami pojemników na śmieci.

            Zadania od Kubusia do pobrania:

            Segregacja_odpadow_-_Kubusiowi_Przyjaciele_Natury.docx

             

            Powodzenia Kubusiowi Przyjaciele Natury.

            JB

          • Ćwiczenia dla małych rączek

          • Ćwiczenia dla małych rączek

            cz. 1

            Naśladowanie gry na pianinie - stukanie wszystkimi palcami obu dłoni bądź dwoma dowolnymi palcami obu dłoni w rytm melodii np. nuconej przez osobę dorosłą.

            Malowanie palcem maczanym w farbie kształtów kolistych i spiralnych np. kół, balonów, piłeczek, kłębuszków, ślimaków, jabłuszek; malowanie pojedynczymi palcami lub wszystkimi naraz, może być jedną ręką lub obiema naraz. Malować można po kartce A4 lub na większych formatach.

            Ugniatanie kulek z bibuły,  gazety, papieru, waty i wyklejanie nimi obrazków.

            Nawlekanie koralików na sznurek, wstążkę, wykałaczkę.

            Przewlekanie wstążki, sznurka przez różne otwory np. dziurki od kluczy, guziki.

            Kreskowanie rozmaitych obrazków konturowych liniami pionowymi, poziomymi, ukośnymi - zawsze w kierunku od lewej strony do prawej, od góry obrazka na dół.

            KB

          • J. ANGIELSKI

          • Drodzy Rodzice 

            W zakładce J. ANGIELSKI umieszczono zadania dla waszych dzieci. Zadania ze słowniczkiem są podzielone według poszczególnych grup przedszkolnych. Prosimy wykonać je w domu z dzieckiem.

            Dziękujemy za współpracę

            AH

          • ZABAWY I ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE

          • Zabawy i ćwiczenia logopedyczne

            Ćwiczenia warg. Ćwiczenia wykonujemy z dzieckiem przed lustrem.

            Zabawa "Sowa" - wielokrotne wydawanie odgłosu pohukującej sowy: hu, hu (podczas artykulacji samogłoski [u] wysuwamy wargi mocno do przodu i zaokrąglamy).

            Zabawa "Śmiech to zdrowie" - wielokrotne imitowanie śmiechu: che! che! (podczas artykulacji samogłoski [e] rozchylamy wargi, jak do uśmiechu). Naprzemienne ściąganie warg w dzióbek i rozciąganie do uśmiechu. Powtarzamy 5 razy.

            Próby gwizdania - próbujemy zagwizdać parę razy na jednym tonie przez wysunięte i ściągnięte w dzióbek wargi - tylko podczas wydechu.

            Zabawa "Posyłanie małych, głośnych całusków" - wysuwamy wargi mocno do przodu, ściągamy w dzióbek i cmokamy przez 1/2 minuty.

            Zabawa "Pyszczek rybki" - wysuwanie warg do przodu i lekkie, naprzemienne rozsuwanie i ściąganie ich końców (1/2 minuty).

            Zabawa "Zmęczony konik" - próby parskania wargami, wprawiania warg w drganie.

            Miłej zabawy:-)

            Serdecznie pozdrawiam

            JW